Puheenjohtajan palsta

Pj. Esa Repo puh. 0400893605

1.5.2019 Hyvää alkavaa kesää kaikille!

Mennyt talvi oli runsasluminen ja mahdollisti hiihtolajien harrastamisen hyvissä oloissa. Monille kertyi ennätykselliset hiihtokilometrit. Nyt on aika keskittyä kesälajeihin. Tänään juostiin jo Lohilahden vappuhölkkä. Tulokset on yleisurheilujaoston sivuilla.

Vekarassa ja jäiden lähdettyä kaikkialla järvillä ovat soutuveneet alkaneet liikkua niin kalastuksen, kuin soutukuntoilunkin merkeissä. Kesän soutukilpailut kisaillaan ja mestaruudet jaetaan. Sulkava on tunnetusti tuottanut hyviä soutajia.

Koulun loputtua on odotettavissa lasten suunnistuskoulua ja yleisurheiluharjoituksia. Meillä on koulutetut ohjaajat hommissa. Seuratkaa ilmoittelua tarkemmista ajoista. Pesäpalloharjoituksia on kentällä - mukaan vaan. Viikottaiset kuntorastit Itä-Savon alueella kerää hyvin suunnistuksesta pitäviä. Sulkavan alueelle nämä iltarastit sijoittuvat keskim. kerran kuussa.

Sulkavan kunnan uimakoulut alkavat heti Suursoutujen jälkeen kirkolla 15.7. ja päättyy 26.7. Lohilahdella uimakoulu on 29.7. - 2.8. Opetus on kaikille maksuton, koskee myös ulkopaikkakuntalaisia. Tässä näin alkuun. Odotettavissa hyvä kesä 2019.

1.1.2019  Hyvää uutta vuotta!

Kiitän kaikkia seura-aktiiveja, jäseniämme, toimitsijoita, urheilijoita ja paikkakunnalla vieraanamme olleita urheilijoita menneestä vuodesta 2018. Koimme yhdessä monia harjoituksia, kerhoja ja kilpailuja. Toivottavasti hyvät muistot ovat päälimmäisenä mielessä.  Mutta muistakaame kaikki, että epäonnistumisetkin kuuluvat elämään. Niistä ei kannata lannistua.

Lumitilanne on erinomainen. Jos omistatte sukset, niin eikun hiihtämään. Jos olette aikeissa hankkia suksia, niin kannattaa olla yhteydessä seuramme hiihtoihmisiin (luen itseni niihin), niin saatte vinkkejä, että mistä kannattaisi välineet hommata ja minkälaiset. Hyväkuntoisia käytettyjäkin löytyy tarvitsijoille. Annamme huoltoapua ja hiihtokoulu alkaa lähivikkoina. Seuratkaa sivuja ja Facebook-sivujamme. Sulkava-lehti kertoo myös jatkossa mitä tulee tapahtumaan.

T. Esa

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8.4.2015      Täällä olen

Kyselty on:  Eikö puheenjohtaja pidä palstaansa ? Täällä olen. Tekosyitä hiljaisuuteen voisin keksiä. Yksi parhaista voisi olla, että toimintaa riittää - ei malta kirjoitella tälle palstalle. Salasanat hukassa ym. ym. Mikään ei pidä paikkaansa. Meihin suomalaisiin miehiin iskee joskun vain  lorvimato. Nyt yritän sen karistaa. Ulkonakin on hieno päivä. Kohta lähden sinne. Mutta ensiksi muutamia ajatuksia:

Mennyt vuosi oli seurassamme upeaa aikaa. Moninaisia kuntoilutapahtumia pidimme ja saimme immeiset liikkeelle. Hyvä ! Kilpailijamme menestyivät koitoksissaan. Suomen mestaruuksia ja mitalisijoja tuli ropisemalla. Pistesijoja useita. Etenkin yleisurheilijat onnistuivat aivan mahtavasti. Tämän talven hallikisoissa on menestys jatkunut.  Ei sovi unohtaa myöskään soutua ja talvilajeja. Kirkkoveneissä pysyimme mitallikannassa ja ampumahiihdossa Holopaisen sisarukset ovat tehneet uutta lajialuevaltausta. Onnea kaikille. Jokaisen seuramme jäsenen suoritukselle annamme suosion osoituksemme.

Kesällä 2015 Vattenfall-loppukilpailujen järjestäminen on seurassamme iso juttu. Valmistelut ovat hyvällä mallillaan. Palataan aiheeseen. Nyt liikkeelle !

17.1.2013     Tervehdys liikkunan ystävät !

Aloitan uutena seuramme valitsemana puheenjohtajana pitämään omaa palstaani. Tämä on uutta minulle kuten seurallammekin - yritän opetella. Päivittelen urheiluasioita silloin tällöin. Kuulutaan ja nähdään - olkaamme yhteyksissä. Ottakaa minuun vain rohkeasti yhteyttä. Viekäämme liikunnan iloa yhdessä eteenpäin!

Vuosi on alkanut tohinalla. Hiihtoladut ovat erinomaisessa kunnossa - kiitos Antille ja Jerille. Salivuorot pyörivät, pallopelit ym. harjoitukset kulkevat mallikkaasti. On meillä vaan pieneksi pitäjäksi monipuolista liikuntatoimintaa.

Kunnanvirastolla kunta ja ESLI kutsuivat koolle 10.1. yleisötilaisuuden: Mikä Sulkavalla liikuttaa ? Sali oli tupaten täynnä, arvioni n. 50 henk. Oli hienoa miten innolla Sulkavalla liikunta-asioihin suhtaudutaan. Kiitos kaikille osanottajille. Monia hyviä ideoita ja ajatuksia heräsi. Niitä kaikki pyrimme viemään eteenpäin. Palaan ideoihin tällä palstalla myöhemmissä kirjoituksissa.

Jäsenmaksulaput putkahtavat lähiviikkoina postitse kunkin perheen maksettavaksi. Jos maksua ei helmikuun aikana kuulu tai niissä on korjattavaa, niin ota yhteyttä sihteeri Ilpoon tai alekirjoittaneeseen korjataksemme puutteet.

Seuratkaa seuramme kotisivujen tapahtumatarjontaa ja Sulkava-lehteä - liikuntaa, kilpailuja ja harjoituksia on luvassa. Tavataan ladulla, salilla ja kylän raitilla. Hymyillään kevätauringon kanssa kilpaa.

Hyvää liikuntatalvea 2022

Tällä palstalla ei ole liikoja kirjoiteltu. Päivitän lyhyesti.

Eletään jo talvea 2022. Erinomainen hiihtotalvi moneen vuoteen on tämä talvi ollut. Meillä Sulkavalla ladut ovat olleet vilkkaassa käytössä. Ei ole kunnan satsaus mennyt hukkaan. Sadat vai likkö tuhannet hiihtäjät ovat latuja höylänneet ympäri pitäjäämme. Hiihto kunto- ja terveysliikuntamuotona on mitä parhain laji. Koronakurimuksesta kun tässä pikkuhiljaa pääsemme pois, niin ihmisten kanssakäynti ja vuorovaikutuskin lisääntyvät. Toivoa on ilmassa.

Tosaalta Ukrainan sodan riehuessa tuossa meitä melkoisen lähellä, saa mielet matalaksi. Olemmeko me ihmiset toisiamme kohtaan näin pahoja? Uutisvirtaa jatkuvasti seuratessamme jää helposti ympäröivä maailma ja läheiset huonolle huomiolle. Hyvä lääke synkkyyteen on lähteä ulos kävelemään, hiihtämään tai vaikka uimaan lähikuntien uimahalleihin. Jätetään kännnykkä ja sen uutisvirta toviksi tauolle.